emmaveronica@gmail.com


lördag 27 mars 2010

BONDEGATAN MAKE UP PARLOR

Jag har efter en del läsarförfrågningar funderat på det här med att lägga upp några make up tutorial-videos. Det vore ju way fun, men tre viktiga faktorer har hittills hindrat mig:
  • Jag har ingen webcam, vilket gör det hela krångligare
  • Jag bestämmer aldrig en sminkning i förväg utan låter den växa fram med magkänslan som kapten.
  • Ljuset i min lägenhet är minst sagt halvskumt (känns lite som att bo på "medeltidsbaren" 'Sjätte Tunnan' i gamla stan) vilket inte är fördelaktigt på film.
Såhär kan det t.ex. gå till: Lägger en bas, skruttar runt lite, rotar bland ögonskuggar, provar en kjol, överväger en ögonskugga, testar lite, kanske lägger en annan ovanpå för den första var trist, skruttar lite till, tar ett glas vin, bläddrar i en tidning, börjar lite på håret...

Nu tänkte jag i alla fall ge det ett ärligt försök! Knepet torde vara att bestämma mer i förväg och då finns det inget bättre än mina bildkataloger, som jag var snabb att knipa ur soptunnan när de avslutat sin tjänst hos skönhetsredaktör Emma Nybom. De är egentligen kataloger från en bildbyrå, vilka man beställer bilder ur till glossys, men funkar ju bra som inspirationsböcker också.

Inga kommentarer: