emmaveronica@gmail.com


söndag 15 augusti 2010

STUREPLANSNAGLARNA!




Häromdagen kom jag och en "vän i branschen" (som föredrar att vara anonym) in på sådana här sminktester i tidningar när de typ radar upp 10 produkter inom ett visst område och recenserar dem och placerar dem på en poängskala. Jag älskar sådant, att inte bara skriva vad som är bra utan också vad man ska undvika till varje pris. Min vän påpekade att sminkannonsörer HATAR detta haha. Skulle jag göra en sådan skulle nog Depends 'Fransk Manikyr Penna' (you heard me) inte hamna i toppen direkt. De ba: Skitenkelt, måla på fri hand, jättefint, jättebra. Köp köp. Så jävla messy var det i alla fall, jag är ändå ganska säker på handen? Men okej, jag är ju ganska orutinerad på det här med stureplansnaglar, men jag kan ändå tänka mig att ett vanligt vitt lack med pensel borde vara mycket enklare, för att inte tala om billigare (pennan kostar 100:-).

Ohett tips! Sedan höll jag på med en nagelbandsdestroyer från Mavala. Jag tror att det här med nagelbandsborttagare är lite motsvarigheten till att smeta in ansiktet med stioxyl för att man har lite plitor. Det är bättre att respektera sina nagelband. Peta undan dem lite med naglarna i stället, inte bränna bort dem med kemikalier, det känns verkligen som att de ligger och ruvar på en hämnd mot mig as we speak!

Hett tips! Jag köpte även Depends nagelbandspusher (den blå pinnen på bilden) och den visade sig vara helt fantastiskt bra till att peta rätt lösögonfransar med.

Amen , såhär blev det i alla fall (se ovan)!

Om ni inte fattade det så kommer jag nog betala någon för att göra det nästa gång... MESSY is the word.

2 kommentarer:

ebba sa...

hej det enda nagelbandsremover gör är väl att mjuka upp huden lite fortare än vad vatten gör. när man gör manikyr ska man ju (sägs det) sitta med fingrarna i en skål vatten i fem minuter för att mjuka upp huden så att man kan putta ner nagelbanden och skrapa bort lite döda hudceller. med remover går det lite fortare men samtidigt är det knepigt eftersom man måste skölja direkt efteråt och se till att man inte får remover nån annanstans på huden eftersom det typ är farligt eller nåt. inte värt det enligt mig. jag brukar stå i duschen och pilla ner nagelbanden när huden ändå är blöt. förlåt för den långa kommentaren hehe.

jenny sa...

ha! kom på nyskapande trend! såklart ska man DOPPA hela fingerspetsen i lacket! eller akrylfärg eller något. skulle bli skitsnyggt, som om man blöder från fingrarna. synd att jag är naturvetare och aldrig kommer att få utlopp för denna geniala ide. eller kanske om det finns någon bra klubb i stockholm där nollor kommer in och alla ser ut som freaks. jag återkommer med fiskande om det blir aktuellt.
xoxo