emmaveronica@gmail.com


måndag 19 juli 2010

TRYIN' TO STAY BLACK, VA!

Jag åkte hit för att träffa min gravida syster, min kompis Hannah, som jag känt sen jag var 14 och som för övrigt är min enda gamla vän, och hennes ganska nya unge Holly Polly + resten av min släkt och tänkte att det dessutom var smart för att jag kunde åka ut till kusten och bli lite brun på köpet. Men nu har det varit typ regn, mulet eller isblåsigt hela tiden jag har varit här och jag är liksom blekare än någonsin samtidigt som det varit värsta toppvädret i Stockholm. Dessutom krossade mamma hela min brunvärldsbild när hon sa att jag aldrig kunnat bli brun. Jag trodde att jag var jättebrun när jag var liten?? Jag har sett det på kort, men det var väl felframkallat då. Jag har inte ens kunnat brun-utan-sola eftersom det krävs peeling och smörjning och fan och hans moster som inte är möjlig i ett litet badrum där varmvattnet tar slut på 10 minuter. Så nu åker jag hem med tansvansen mellan benen, liksom. Återigen. Funderar på att ge upp. Min pojkvän säger att jag luktar som en döende kråka när jag BUS:ar ändå. *gråter floder*

P.S. Älskar vara vit också, men just nu vill jag bara vara skitbrun.
P.S. Saknar Tommie X!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha... Tok-Fia... du fick allt färg men blev inte mörkbrun direkt !! :-)/Kram mamma

Anonym sa...

Är det Charlotta Flinkenberg? (fd. Frida redaktör) för isåfall borde hon stick with it. Spray tannen alltså.

Emma Veronica Johansson sa...

Om hon på bilden är Flinkenberg? HAHAHAHA! NEJ! Du kanske menar Ann Söderlund? Hon som skulle testa saker hela tiden. Hudfärger, peruker osv osv.