emmaveronica@gmail.com


lördag 29 maj 2010

GETAWAY CASTLE















Jag har åkt till Kronovalls Vinslott i Skåne med Suzz also known as mamma. Jag vaknade klockan kvart i sex i morse och kunde inte sova mer fast jag bara sovit 3 och en halv timma, så jag fotade soluuppgången i labyrinten. Jag såg en rokokoman springa runt därnere. Sant. Jag är jättetrött men allt är svält, förlåt menar swell, ändå.Jag bloggar från min mammas minidator, jag fattar den inte, det är därför alla bilder är små. Igår åt vi 5 rätters med aptitretare, alltså 6-rätters, jag dog nästan. Det är därför jag är hungrig nu, min magsäck är mega nu, har redan bokat in gastric bybass. PUSS I LOVE YOU ALL!


P.S. Den rosa klänningen är ny, jag fick välja den ur danska märket Rützous vårkollektion! Jag älskar den på riktigt!

P.S.2. Den blå/vita klänningen är inte ny. Den är från Carin Wester och jag fick den i födelsedagspresent förförra året, det är min bästa klänning någonsin!

5 kommentarer:

Anonym sa...

fina bilder... älskar slottsmiljöer

Karolina sa...

Hur tusan får du plats med westerklänningen under jacka+kofta? Om det är den modell jag tror (har samma i blå och peach) är ju ärmarna way för stora för det!

Emma Veronica Johansson sa...

Karolina: Ja, det är den... Visste inte att den fanns i kombon blå + peach? Eller menar du två olika? Jag har den svarta i crepe också, menden blå äger ju med sitt fluffiga bäckeböljatyg. Ja, men jag lyckades peta in tyget, det blev varmt och skönt med allt tyg, tjock yllekofta och yllejacka, österlen är värsta blåsigt, kallt som fan.

Filippa Berg sa...

Vilka underbara bilder din mamma tar!!! Puss

Karolina sa...

Kan tänka mig det, bäckebölja var väl poppis i sängkläder "förritin" så det måste ju bli som att mysa runt i en sommarstugesäng!

Haha ja, en blå, en peach. Jag gör mig inte så bra i blåa dock, drunknar i böljan! Du har inte lust att byta till dig en dublett (xs) mot svarta crepen, pokemonstyle? *blink blink*