emmaveronica@gmail.com


måndag 26 juli 2010

MAGSÄCKSVÄSKAN FRÅN PUCCI M.M.





Silkespapperet prasslar när jag plockar upp den ur asken. Doften av lädret påminner mig om mammas hud. Minnen. Smärtan bara en tonåring kan känna sveper genom mig. Bloggar lite. Jag håller den i handen. Varsamt. Ner. I. Lådan. Igen. Ringer.... DHL. Returnerar. SKOJA!!!!

Men seriöst, jag köpte två väskor, den ena halvdyr, den andra svindyr. Jag trodde det skulle kännas bra med lite kvalitsväskor liksom, men det kändes bara patetiskt. Dessutom vill jag ju hellre ha en plastväska (OBS! En fuskskinn *ryser* utan PLAST). Jag köpte den rosa av ren girighet för jag fick den 11 000 kronor billigare än den var från början, men jag kan väl inte fara runt med en stor rosa jävla magsäck på armen för det???

2 kommentarer:

Venke sa...

Tänker du dra till Copenhagen Fashion Week i augusti och se världens längsta catwalk?

Emma Veronica Johansson sa...

Venke: Nej, jag ska nog inte till Köpenhamn. Jag tycker faktiskt att det är en ganska desperat idé att låtan massa, stackars modeller promenera nästan 2 kilometer asfalt i högklackat bara för att vinna lite uppmärksamhet...