emmaveronica@gmail.com


onsdag 9 juni 2010

VÄRLDENS BÄSTA ANSIKTSKRÄM!


Någon måste börja marknadsföra den i Sverige *skänker bort lönsamma idéer*. Den här lilla burken fann jag på hotellet Hotel Santa Fe som jag bodde på i Puerto Escondido, aka paradise on earth, i Mexico tidigare i år. Jag vågade först inte pröva den, jag hatar verkligen skumma hotellprodukter. Men asken var så fin och det fanns en kroppsolja också, vilket verkade seriöst as opposed to the usual body lotion. Nu håller jag på att panika över att den tar slut. Jag älskar den. Inget kan ersätta den. Den är mintgrön, inte tjock men "seg" och jättedryg. Består bara av avokadoolja, sojaolja, bivax och vegetabiliskt glycerin. All natural! Det visar sig att den är lokalt producerad i området där vi bodde av ett gäng familjer som gått ihop och startat företaget Cosméticos Naturales de Mazunte efter att the Body Shops grundare kom dit och ba': -Alltså, ni måste sluta jaga sköldpaddor, kom igen, jag hjälper er att starta ett hudvårdsföretag i stället!

På 10 år tiodubblades typ sköldpaddsstammen and it keeps growing. Jag dör!

2 kommentarer:

cat sa...

puerte escondido was lovely indeed. men du, den här cremen kan du ju göra själv om det nu bara är de ingredienserna?

Annika sa...

Hmm, min förra kommentar ville visst inte publiceras, hoppas det inte blir värsta raddan av samma fråga nu! Hehe. Men jag undrar vilket bolag du åkte till Mexico med? Är sugen på att åka långt långt bort nästa år och tar gladeligen emot tips. Kanske något annat, nåt sevärt typ, som du kan dela med dig av?