emmaveronica@gmail.com


söndag 18 april 2010

VÅRRÖJNING!


Jag har haft en jättebra söndag! My ever inspiring partner Tommie har varit här och chitchattat och datat medans jag städat och gått på om min nya "cleana" inredning jag håller på med. Jag är ingen verkligen ingen galning som tycker om att byta ut allt en gång om året - tvärtom så fylls det bara på år för år- men jag har sent om sider kommit till vissa viktiga insikter vad det gäller mitt hem.
Jag kommer aldrig ha ett minimalistiskt hem, för jag gillar helt enkelt att ha vackra saker omkring mig, det håller hjärnan igång, men jag har också en tendens att hela tiden vilja veta vad mitt hem är värt i pengar. Jag googlar typ på varenda pinal för att se hur den ligger prismässigt. Det är ganska psyko, men jag kanske fick den skadan efter jag brände ner min och mammas lägenhet och tvingades sitta och skriva listor på varenda liten pinal jag hade ägt och vad den var värd för att få ut några försäkringspengar överhuvudtaget. Bla bla.


Saker jag vill få ur min åsyn: DVD:s, kläder, staplade säckar med ratat goodiebaginnehåll eller gamla kläder jag planerat att lämna in på second hand + allt som har en praktisk funktion.
Saker jag vill ha i min åsyn: Blommor (inte bara döda), fina borddukar, tavlor jag gillar + en ny sänggavdel.
Saker jag vill få bort: Vårt fula köksbord från Ikea + vårt fula gympasalsgolv i sovrummet.


Funderar även på om det vore realistiskt att montera nån form av diskret spegel på gården som lurar in lite solljus i vår lägenhet...?

2 kommentarer:

Malin sa...

Kvinna, meddela vart du lämnar in dina kläder. I want them aall. Haha.

Petra sa...

Behöver du bli av med avdankat goodiebag innehåll hör av dig, så pank som en kyrkråtta och behöver en överaskning... hahahah!