emmaveronica@gmail.com


onsdag 6 januari 2010

MEMORY LANE EVENTUALLY LEADS TO THE FUTURE!


Kom på varför jag är så jävla besatt av den där sportpastell-Morticia-skon från Balenciaga.

För att den påminner mig om ett av mina favoritomslag av ryska Vogue någonsin! Det ser ut som att någon bara tagit en backstagebild från McCartneys vår/sommarvisning 03, frilagt den lite hafsigt och lagt kalaset på en pastellgul bakgrund. De har nog det. Vogue Russia är typ världens största fanzine för snuskigt rika kvinnor.

Fan, vad jag gillade den kollektionen när den kom. Sydde en bombarjacksklänning i stället för att gå till skolan.

Tetyana Brazhnyk och Natalia Vodianova på omslaget av Vogue Russia April 2003.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag e också helt besatt av pastellfärger för tillfället. Och cremefärger mmm!! Och roligt nog, så är Balenciaga också min favorit, när det gäller skor!! (Just nu iaf!) Har förälskat mig i en bestämd sko från en gammal kollektion, och den säljs typ inte längre :/